Iako Facebook dnevno posjeti duplo više korisnika, ne treba zanemariti činjenicu da Instagram dnevno posjeti 800 miliona! Reklamiranje na Instagramu podrazumijeva plaćanje, odnosno, sponzoriranje određenog sadržaja sa ciljem da on dopre do što većeg broja targetiranih korisnika. Oglašavanje na ovoj društvenoj mreži može pomoći brendu da bude vidljiviji, da sajt bude posjećeniji, ali i da jednostavno dobijete još više fanova i potencijalnih kupaca. Ono što može biti problematično jeste činjenica da na Instagramu nema mjesta za tekst! U tom segmentu Facebook itekako prednjači. Ova društvena mreža je najprije vizuelnog karaktera te se treba fokusirati na dobru i kvalitetnu fotografiju ili video snimak koji će potom pratiti određeni tekst, također prilagođen samoj filozofiji Instagrama.
Ipak! Reklamiranje na Instagramu zaista radi! Npr prema posljednjim istrživanjima, preko 120 miliona korisnika posjetilo je neki sajt, pozvalo ili poslalo mail i to baš zahvaljujući reklamama koje su vidjeli na svojim početnim stranicama. Prema Instagram istraživanjima, 60% ljudi je reklo da je upravo zahvaljujući reklamama na Instagramu otkrilo nove proizvode ili brendove, a čak 75% njih je preduzelo neku akciju nakon što ih je određena objava (reklama) inspirisala.
Prije svega, treba odgovoriti na nekoliko pitanja: Ko je sve na Instagramu?
Instagram statistika:
55% korisnika je uzrasta 18-29 godina, 28% korisnika ima 30-49 godina (što bi predstavljalo Alma Ras target tržište prioritetno) 11% Instagram publike čine korisnici koji imaju 50-64 godine, a samo 4% korisnika Instagrama ima preko 65 godina. Većina korisnika Instagrama (32%) živi u gradovima, 28% njih živi u predgrađima i manjim mjestima, dok 18% korisnika živi na selu.
Koji su faktori određivanja cijene oglašavanja na Instagramu?
Mnogo faktora određuje cijenu oglašavanja na Instagram-u (počevši od toga ko je vaša publika, pa sve do toga kakav je feedback), ali hajde da to definiramo ovako: Model plaćanja zavisi od toga da li je u pitanju CPC (cost-per-click) ili CPM (cost per impressions), a tačne cijene su određene samim pravilnikom Instagrama o reklamiranju.
Kako pokazuju istraživanja, u 2017. godini za reklamiranje na Instagramu je potrošeno skoro 100 miliona dolara, dok se gotovo identična cifra (nešto malo više) potrošilo u 2018, a prosječna vrijednost CPC (cost-per-click) je iznosila između 0,70 i 0,80 dolara. Ipak, brojka zavisi od publike, konkurencije, doba dana, pa i dana u nedjelji.
Neki oglašivači su tako uvidjeli da je reklamiranje na Instagramu skuplje nego reklamiranje na Facebook-u, a da CPM (cost per impressions) može da iznosi i 5 dolara. I u tom segmentu je Facebook nekoliko koraka ispred Instagrama, bez obzira što kompanije i pojedinci sami mogu kontrolirati troškove reklamiranja na Instagramu.
KAKO PRAVILNO KORISTITI # NA INSTAGRAMU
Za razliku od „kupovine pratilaca“, upotrebe robota odnosno softvera za automatizaciju, i drugih prečica koje na kratak rok i u ograničenom broju situacija koriste, haštagovi su „zdravo“ rješenje za povezivanje sa zainteresovanim korisnicima mreže.
Instagram dozvoljava čak 30 haštagova u propratnom tekstu. Krajem prošle godine omogućeno je praćenje haštagova, što je još jedan dokaz da im vlasnici mreže pridaju sve veći značaj.
Nevjerovatnih 95 miliona fotografija se svakog dana postavi na Instagram. Haštagovi uvode red u pretraživanje, kategorišu, pomažu da se pronađe željeni sadržaj. U prosjeku, kaže statistika, postovi sa bar jednim haštagom privuku oko 12,6% više angažovanja posjetilaca od onih koji ih nemaju.
Ako se, međutim, koriste neumjereno, bez plana i strategije, postaju besmisleni.
Prosječan Instagram korisnik, također prema statističkim podacima, ima između 18 i 29 godina. Vremenom će se to mijenjati vjerojatno, ali imajte u vidu da su na mreži osobe koje očekuju kreativnost, zanimljivost, odsustvo „spamovanja“…
Anela Ramić-Šabanić, Digital & Brand Manager